۸  درمان طبیعی ترک‌های شکم بعد از زایمان

ترک‌های شکم یکی از مشکلات رایج در میان خانم‌ها، مخصوصا بعد از حاملگی است

پوستترک‌های شکم یکی از مشکلات رایج در میان خانم‌ها، مخصوصا بعد از حاملگی است. دلایل مختلفی برای به وجود آمدن ترک‌های شکم بعد از حاملگی وجود دارد؛ از جمله: تغییرات هورمونی، کاهش چربی در اطراف شکم بعد از زایمان، کاهش قابلیت ارتجاعی پوست و ... . این ترک‌ها ممکن است در اطراف سینه و ران ها نیز وجود داشته باشند. برای درمان این ترک‌ها، باید صبور باشید و به خاطر داشته باشید که نمی‌توان این ترک ها را به طور کامل از بین برد. محصولات آرایشی زیادی از جمله کِرِم‌ها و لوسیون‌های مختلفی برای درمان این ترک ها وجود دارند، حتی بعضی از افراد برای از بین بردن آن‌ها جراحی انجام می‌دهند. اما این روش‌ها هزینه بر هستند و ممکن است به نتیجه‌ای مطلوب دست نیابید. توصیه می‌شود که پس از مشاهده اولین ترک بعد از حاملگی، هر چه سریع تر نسبت به درمان آن اقدام کنید. البته درمان‌های خاصی وجود دارند که باید آن‌ها را در طول حاملگی انجام دهید تا پس از آن، دچار این ترک‌ها نشوید. می‌توانید برای از بین بردن آن‌ها،  از درمان‌های خانگی استفاده کنید و از مزیت‌های آن بهره مند شوید. در پائین به تعدادی از این درمان‌های خانگی اشاره خواهد شد:

راه‌های درمان خانگی ترک‌های شکم بعد از حاملگی:

برای جلوگیری از ایجاد این ترک‌ها، باید همواره پوست خود را مرطوب نگه دارید؛ هرچقدر بیشتر پوست خود را مرطوب نگه دارید، احتمال به وجود آمدن ترک‌ها کمتر خواهد شد.

پوست1. درمان با استفاده از روغن:  

روی ترک‌های شکم، ران، سینه و ... خود را با روغن ماساژ دهید و به نتیجه دل‌خواه خود در کاهش ترک‌های روی پوست برسید.  برخی از روغن‌های مفید برای انجام این کار در پائین بیان خواهند شد: 

• روغن زیتون:

این روغن در درمان ترک‌های بعد از حاملگی روی پوست، موثر است. کمی روغن زیتون را کف دست‌تان بریزید و آن‌قدر روی ترک‌ها را ماساژ دهید تا محو شوند. بلافاصله بعد از این کار، حمام کنید. این راه، زمان بر است اما نتیجه خوبی از آن خواهید گرفت. همچنین می‌توانید روغن زیتون، آب و سرکه را با یکدیگر مخلوط کنید و به عنوان کرم شب از آن استفاده کنید. استفاده از روغن زیتون باعث مرطوب شدن پوست شما و لایه برداری می شود. 

• روغن ویتامین E:

روغن ویتامین E را با مرطوب کننده مورد علاقه خود مخلوط کنید و به طور منظم آن را روی ترک های بدن‌تان بمالید. 

• روغن‌های دیگر:

شما می‌تواند از روغن‌های دیگری از جمله: روغن بادام، نارگیل، کرچک و آووکادو نیز استفاده کنید. تمام این روغن‌ها را به اندازه مساوی، با یکدیگر مخلوط کنید و روی ترک‌های پوست خود بمالید. البته از هر کدام از این روغن‌ها، به تنهایی نیز می‌توانید استفاده کنید. 

• ماساژ با روغن:

این کار یکی از موثرترین درمان‌های خانگی ترک است. می‌توانید در روغن  نارگیل و یا بادام، چند قطره روغن اسطوخودوس، گل رز، ژرمانیوم و یا روغن های معطر دیگری بریزید؛ این کار باعث رقیق شدن روغن  نارگیل و یا بادام می‌شود. آن‌ها را روی نواحی که دارای ترک هستند، خوب ماساژ دهید.

پوست2. ژل آلوئه ورا:

آلوئه ورا در کاهش ترک‌های روی پوست، بسیار موثر است. ژل آلوئه ورا را روی ترک های پوست خود بمالید تا نتیجه مثبت آن را مشاهده کنید. می‌توانید این ژل را به صورت آماده از مغازه تهیه کنید و یا این‌که از آلوئه ورا تازه استفاده کنید؛ قسمتی از ساقه الوئه ورا را برش بزنید و از ژلی که از آن خارج می‌شود استفاده کنید و آن را روی ترک‌های پوست خود بمالید. این کار در درمان ترک های پوستی بسیار موثر است. 

3. سفیده تخم مرغ:

سفیده تخم مرغ منبع غنی پروتنین است و به عنوان یکی از راه‌های درمان ترک‌های پوستی شناخته می‌شود. سفیده تخم مرغ سبب جوان سازی پوست شما می‌شود. آن‌ها را به طور منظم روی ترک‌های خود بمالید و نتیجه را مشاهده کنید. 

4. کره کاکائو:

مانند درمان با روغن، می‌توانید با کره نیز ترک‌های روی پوست خود را درمان کنید. کره کاکائو در درمان ترک‌های پوست شما موثر است؛ آن را به طور مستقیم روی ترک‌های خود بمالید تا محو شوند. مالیدن کره کاکائو روی ترک‌ها، سبب می شود تا قابلیت ارتجاعی پوست افزایش پیدا کند و از خشکی پوست نیز جلوگیری می‌کند. بعد از استفاده از آن روی ترک‌ها، آن محل را با آب بشوئید. باید از این کره، به طور منظم استفاده کنید تا اثر درمانی آن را ببینید.

پوست5. آب:

به بدن خود آب‌رسانی کنید. روزانه 10 الی 12 لیوان آب بنوشید. آب‌رسانی به پوست، از آن در برابر مشکلات زیادی از جمله ترک، محافظت می کند. هم چنین توصیه می شود که میزان مصرف قهوه و چایی را کاهش دهید؛ چرا که منجر به از دست رفتن آب بدن می شوند.

6. آب لیمو:

آب‌لیمو دارای خاصیت اسیدی است و ترک‌های پوستی را درمان می‌کند. مقداری آب‌لیمو را روی ترک‌های پوست خود بمالید؛ اجازه دهید تا مدتی روی آن ها بماند و سپس آن را با آب سرد بشوئید. این کار را هرروز انجام دهید تا به نتیحه دلخواه خود برسید. 

7. سیب زمینی:

یک عدد سیب زمینی متوسط را انتخاب کنید و آن را به دو قسمت تقسیم کنید. یک قسمت از آن را بردارید و روی ترک های پوست خود بمالید. آن‌قدر این کار را انجام دهید تا آب آن خارج شود و ترک ها آغشته به آن شوند. سپس بعد از مدتی، آن را با آب سرد بشوئید.

پوست8. لایه برداری با شکر:

لایه برداری با شکر، یکی دیگر از راه های درمان ترک های روی پوست است. 1 قاشق غذاخوری شکر را با چند قطره آبلیمو  و مقدار کمی روغن بادام مخلوط کنید؛ خوب به هم بزنید و سپس مخلوط آن‌ها را روی ترک‌های پوست خود بمالید. این کار، باعث لایه برداری و از بین رفتن سلول‌های مرده پوست شما می‌شود. هرروز قبل از حمام کردن این کار را انجام دهید؛ به مرور زمان از بین رفتن ترک‌های روی پوست خود را مشاهده خواهید کرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان